Procedura przyjęcia dziecka na zajęcia specjalistyczne prowadzone na terenie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Pruszkowie w roku szkolnym 2025/2026
1.Podstawą zgłoszenia dziecka na zajęcia specjalistyczne w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Pruszkowie jest diagnoza psychologiczna, pedagogiczna (w tym nauczycielska), logopedyczna lub medyczna, wskazująca na potrzebę objęcia dziecka daną formą pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
2.Osobami zgłaszającymi dzieci na zajęcia są rodzice/opiekunowie prawni dziecka.
3.Rodzice/opiekunowie prawni dziecka kontaktują się telefonicznie ze specjalistą prowadzącym zajęcia i ustalają konkretny termin spotkania na terenie poradni. Na podstawie przeprowadzonej rozmowy oraz analizy przedstawionych dokumentów specjaliści poradni dokonują kwalifikacji na zajęcia.
4.Zakwalifikowanie dziecka na zajęcia może wymagać dodatkowej konsultacji psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej lub medycznej (o czym specjalista poinformuje rodziców).
5.Specjalista przekazuje rodzicom przyjętych dzieci termin rozpoczęcia i zakończenia zajęć.
6.Dzieci, które zostały zakwalifikowane na zajęcia, ale z powodu braku miejsc nie rozpoczną zajęć we wrześniu w danym roku szkolnym, zapisywane są na listy rezerwowe i sukcesywnie, w miarę możliwości, przyjmowane w trakcie roku szkolnego. W przypadku zwolnienia się miejsca, specjalista niezwłocznie kontaktuje się z rodzicem i przekazuje informację o dostępnym terminie zajęć dla dziecka.
7.Przed rozpoczęciem zajęć rodzic/opiekun prawny podpisuje zgodę na uczestnictwo dziecka w zajęciach, pisemnie potwierdza, że został poinformowany o odpowiedzialności za bezpieczeństwo dziecka w czasie drogi na zajęcia oraz drogi powrotnej z zajęć, wyraża zgodę lub jej brak na możliwość uczestniczenia w zajęciach studentów obserwujących określony rodzaj terapii, a także zobowiązuje się do przestrzegania ustaleń i zasad obowiązujących w trakcie zajęć grupowych lub indywidualnych ( druk do podpisu przez rodzica u specjalisty prowadzącego zajęcia).
8.Zajęcia są zaplanowane na jeden semestr lub jeden rok szkolny (w zależności od charakteru terapii). Odbywają się cyklicznie. Ewentualna kontynuacja jest możliwa pod warunkiem stwierdzenia takiej konieczności przez specjalistę prowadzącego zajęcia (decyzje są podejmowane indywidualnie, po zakończeniu jednego cyklu spotkań).
9.Zapisy na zajęcia specjalistyczne prowadzimy od 1 września 2025 r. Nabór na zajęcia grupowe oraz korekcyjno-kompensacyjne trwa do 12 września 2025 r.
SZCZEGÓŁOWYCH INFORMACJI DOTYCZĄCYCH ZAPISÓW DO SPECJALISTÓW UDZIELA SEKRETARIAT PORADNI tel. 22 758 68 29 w godzinach 8.00 – 18.00
ZAJĘCIA INDYWIDUALNE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY 2025/2026
|
|
WIEK 0-3 R.Ż |
|
Terapia logopedyczna | mgr A. Karbowiak, mgr J. Tomczyk |
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE |
|
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne | mgr B. Podgórska, mgr E. Izwantowska |
Terapia logopedyczna | mgr A. Karbowiak, mgr J. Tomczyk |
„Matematyka na wesoło dla 6 latków” | mgr D. Sobczyńska |
Konsultacje z psychologiem dla dzieci w języku ukraińskim | mgr O. Sliusarenko |
PIERWSZY ETAP EDUKACYJNY |
|
Trening koncentracji uwagi i relaksacji dla dzieci i młodzieży z ADHD przy wykorzystaniu metody EEG – Biofeedback oraz GSR Biofeedback |
mgr. J. Petri
BRAK WOLNYCH MIEJSC NA ZAJĘCIA |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
|
mgr B. Podgórska, mgr E. Izwantowska, mgr M. Skulska |
„Matematyka na wesoło dla 7 latków” | mgr D. Sobczyńska |
Terapia logopedyczna | mgr A. Karbowiak, mgr J. Tomczyk |
Trening słuchowy | mgr D. Sobczyńska |
Konsultacje z psychologiem dla dzieci w języku ukraińskim | mgr O. Sliusarenko |
DRUGI ETAP EDUKACYJNY |
|
„Terapia ręki” (zajęcia indywidualne dla uczniów ze zdiagnozowanymi trudnościami o charakterze dysgrafii) | mgr M. Skulska
|
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne | mgr B. Podgórska, mgr E. Izwantowska, mgr M. Skulska |
Zajęcia indywidualne wspierające rozwój emocjonalno – społeczny dla dzieci prowadzone w modelu psychologii pozytywnej | mgr E. Iwanowska |
Zajęcia terapeutyczne indywidualne dla młodzieży z trudnościami emocjonalnymi od 13 r.ż. | mgr D. Wołek |
Trening koncentracji uwagi i relaksacji dla dzieci i młodzieży z ADHD przy wykorzystaniu metody EEG – Biofeedback oraz GSR Biofeedback | mgr J. Petri
BRAK WOLNYCH MIEJSC NA ZAJĘCIA |
Trening słuchowy | mgr D. Sobczyńska |
Terapia logopedyczna | mgr A. Karbowiak, mgr J. Tomczyk |
Zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu dla uczniów z klas VII-VIII | mgr A. Nesteruk |
Zajęcia indywidualne wspierające rozwój emocjonalny dla dzieci i młodzieży z Ukrainy | mgr O. Sliusarenko |
Konsultacje z psychologiem dla dzieci w języku ukraińskim | mgr O. Sliusarenko |
EDUKACJA PONADPODSTAWOWA |
|
Zajęcia terapeutyczne indywidualne dla młodzieży z trudnościami emocjonalnymi | mgr D. Wołek |
Klucz do siebie: odkrywanie siły wewnętrznej, zajęcia indywidualne dla młodzieży | mgr A. Podrażka |
Trening koncentracji uwagi i relaksacji dla dzieci i młodzieży z ADHD przy wykorzystaniu metody EEG – Biofeedback oraz GSR Biofeedback | mgr J. Petri
BRAK WOLNYCH MIEJSC NA ZAJĘCIA |
„Wysłuchani” – Konsultacje dla uczniów w kryzysie emocjonalnym | mgr M. Skorupińska |
Zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu | mgr A. Nesteruk |
Zajęcia indywidualne wspierające rozwój emocjonalny dla dzieci i młodzieży z Ukrainy | mgr O. Sliusarenko |
Konsultacje z psychologiem dla dzieci w języku ukraińskim | mgr O. Sliusarenko |
ZAJĘCIA GRUPOWE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY 2025/2026
|
|
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE |
|
Zajęcia grupowe rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne dla dzieci w rocznym obowiązkowym przygotowaniu przedszkolnym | mgr M. Lubańska, mgr P. Kryńska-Ożarek |
PIERWSZY ETAP EDUKACYJNY |
|
„Jak radzić sobie ze złością” – zajęcia grupowe | mgr D. Wołek, mgr P. Wiszniewska-Chlebicka |
DRUGI ETAP EDUKACYJNY |
|
Trening grupowy dla uczennic (z klas VII-VIII) z problemem nieśmiałości | mgr D. Wołek, mgr P. Wiszniewska-Chlebicka |
Trening Umiejętności Społecznych dla uczniów z ZA z klas IV – VI | mgr D. Wołek, mgr M. Jedlińska |
Trening Umiejętności Społecznych dla uczniów z ZA ze szkół ponadpodstawowych | mgr D. Wołek, mgr M. Jedlińska |
Strefa dialogu – zajęcia grupowe dla młodzieży szkół ponadpodstawowych | mgr K. Strębska, mgr J. Petri |
Zajęcia grupowe podnoszące kompetencje emocjonalno-społeczne prowadzone w języku ukraińskim dla uczniów z klas VIII i szkół ponadpodstawowych | mgr O. Sliusarenko |
ZAJĘCIA DLA RODZICÓW, OPIEKUNÓW, WYCHOWAWCÓW 2025/2026
|
|
„Jak wspierać rozwój małego dziecka w domu? ” – konsultacje i porady | Wszyscy specjaliści z zespołu diagnostyczno – terapeutycznego małego dziecka |
„Zbuntowany junior” – indywidualne zajęcia psychoedukacyjne, program dla rodziców dzieci w wieku 3-5 lat | mgr P. Wiszniewska-Chlebicka |
„Zbuntowany junior” – indywidualne zajęcia psychoedukacyjne, program dla rodziców dzieci w wieku 6-10 lat | mgr M. Motyl |
„Zbuntowany nastolatek” – indywidualne zajęcia psychoedukacyjne, program dla rodziców dzieci w wieku 11-16 lat | mgr D. Wołek |
Sieć współpracy i samokształcenia dla szkolnych specjalistów | Koordynator: mgr J. Petri, mgr A. Galas, mgr O. Sliusarenko |
Sieć współpracy i samokształcenia dla przedszkolnych specjalistów | Koordynator: mgr K. Strębska, P. Kryńska-Ożarek |
Konsultacje dla rodziców i opiekunów w języku ukraińskim | mgr O. Sliusarenko |
Konsultacje i porady | Wszyscy specjaliści Poradni |