Oferta zajęć

                         

Procedura  przyjęcia dziecka na zajęcia specjalistyczne prowadzone na terenie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Pruszkowie  w roku szkolnym 2025/2026

1.Podstawą zgłoszenia dziecka na zajęcia specjalistyczne w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Pruszkowie jest diagnoza psychologiczna, pedagogiczna (w tym nauczycielska), logopedyczna lub medyczna, wskazująca na potrzebę objęcia dziecka daną formą pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

2.Osobami zgłaszającymi dzieci na zajęcia są rodzice/opiekunowie prawni dziecka.

3.Rodzice/opiekunowie prawni dziecka kontaktują się telefonicznie ze specjalistą prowadzącym zajęcia i ustalają konkretny termin spotkania na terenie poradni. Na podstawie przeprowadzonej rozmowy oraz analizy przedstawionych dokumentów specjaliści poradni dokonują kwalifikacji na zajęcia.

4.Zakwalifikowanie dziecka na zajęcia może wymagać dodatkowej konsultacji psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej lub medycznej (o czym specjalista poinformuje rodziców).

5.Specjalista przekazuje rodzicom przyjętych dzieci termin rozpoczęcia i zakończenia zajęć.

6.Dzieci, które zostały zakwalifikowane  na zajęcia, ale z powodu braku miejsc nie rozpoczną zajęć we wrześniu w danym roku szkolnym, zapisywane są na listy rezerwowe i sukcesywnie, w miarę możliwości, przyjmowane w trakcie roku szkolnego. W przypadku zwolnienia się miejsca, specjalista niezwłocznie kontaktuje się z rodzicem i przekazuje informację o dostępnym terminie zajęć dla dziecka.

7.Przed rozpoczęciem zajęć rodzic/opiekun prawny podpisuje zgodę na uczestnictwo dziecka w zajęciach, pisemnie potwierdza, że został poinformowany o odpowiedzialności za bezpieczeństwo dziecka w czasie drogi na zajęcia oraz drogi powrotnej z zajęć, wyraża zgodę lub jej brak na możliwość uczestniczenia w zajęciach studentów obserwujących określony rodzaj terapii, a także zobowiązuje się do przestrzegania  ustaleń i zasad obowiązujących w trakcie zajęć grupowych lub indywidualnych ( druk do podpisu przez rodzica u specjalisty prowadzącego zajęcia).

8.Zajęcia są zaplanowane na jeden semestr lub jeden rok szkolny (w zależności od charakteru terapii). Odbywają się cyklicznie. Ewentualna kontynuacja jest możliwa pod warunkiem stwierdzenia takiej konieczności przez specjalistę prowadzącego zajęcia (decyzje są podejmowane indywidualnie, po zakończeniu jednego cyklu spotkań).

9.Zapisy na zajęcia specjalistyczne prowadzimy od 1 września 2025 r. Nabór na zajęcia grupowe oraz korekcyjno-kompensacyjne trwa do 12 września 2025 r.

SZCZEGÓŁOWYCH INFORMACJI DOTYCZĄCYCH ZAPISÓW DO SPECJALISTÓW UDZIELA SEKRETARIAT PORADNI  tel. 22 758 68 29 w godzinach 8.00 – 18.00

 

 

ZAJĘCIA INDYWIDUALNE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY 2025/2026

 

WIEK 0-3 R.Ż

Terapia logopedyczna  mgr A. Karbowiak, mgr J. Tomczyk

WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne  mgr B. Podgórska, mgr E. Izwantowska
Terapia logopedyczna  mgr A. Karbowiak, mgr J. Tomczyk
„Matematyka na wesoło dla 6 latków” mgr D. Sobczyńska
Konsultacje z psychologiem dla dzieci w języku ukraińskim  mgr O. Sliusarenko

PIERWSZY ETAP EDUKACYJNY

Trening koncentracji uwagi i relaksacji dla dzieci i młodzieży z ADHD przy wykorzystaniu metody EEG – Biofeedback oraz GSR Biofeedback
 mgr. J. Petri

BRAK WOLNYCH MIEJSC NA ZAJĘCIA

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

 

 mgr B. Podgórska, mgr E. Izwantowska, mgr M. Skulska
„Matematyka na wesoło dla 7 latków” mgr D. Sobczyńska
Terapia logopedyczna  mgr A. Karbowiak, mgr J. Tomczyk
Trening słuchowy mgr D. Sobczyńska
Konsultacje z psychologiem dla dzieci w języku ukraińskim  mgr O. Sliusarenko

DRUGI ETAP EDUKACYJNY

 „Terapia ręki” (zajęcia indywidualne dla uczniów ze zdiagnozowanymi trudnościami o charakterze dysgrafii) mgr M. Skulska

 

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne  mgr B. Podgórska, mgr E. Izwantowska, mgr M.  Skulska
Zajęcia indywidualne  wspierające rozwój emocjonalno – społeczny dla dzieci prowadzone w modelu psychologii pozytywnej mgr E. Iwanowska
Zajęcia terapeutyczne indywidualne dla młodzieży  z trudnościami emocjonalnymi od 13 r.ż. mgr D. Wołek
Trening koncentracji uwagi i relaksacji dla dzieci i młodzieży z ADHD przy wykorzystaniu metody EEG – Biofeedback oraz GSR Biofeedback   mgr J. Petri

BRAK WOLNYCH MIEJSC NA ZAJĘCIA

Trening słuchowy mgr D. Sobczyńska
Terapia logopedyczna  mgr A. Karbowiak, mgr J. Tomczyk
Zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu dla uczniów z klas VII-VIII mgr A. Nesteruk
Zajęcia indywidualne wspierające rozwój emocjonalny dla dzieci i młodzieży z Ukrainy  mgr O. Sliusarenko
Konsultacje z psychologiem dla dzieci w języku ukraińskim  mgr O. Sliusarenko

EDUKACJA PONADPODSTAWOWA

Zajęcia terapeutyczne indywidualne dla młodzieży  z trudnościami emocjonalnymi mgr D. Wołek
Klucz do siebie: odkrywanie siły wewnętrznej, zajęcia indywidualne dla młodzieży mgr A. Podrażka
Trening koncentracji uwagi i relaksacji dla dzieci i młodzieży z ADHD przy wykorzystaniu metody EEG – Biofeedback oraz GSR Biofeedback  mgr J. Petri

BRAK WOLNYCH MIEJSC NA ZAJĘCIA

„Wysłuchani” – Konsultacje dla uczniów w kryzysie emocjonalnym mgr M. Skorupińska
Zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu mgr A. Nesteruk
Zajęcia indywidualne wspierające rozwój emocjonalny dla dzieci i młodzieży z Ukrainy  mgr O. Sliusarenko
Konsultacje z psychologiem dla dzieci w języku ukraińskim  mgr O. Sliusarenko
 

ZAJĘCIA GRUPOWE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY 2025/2026

 

WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE

Zajęcia grupowe rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne dla dzieci w rocznym obowiązkowym przygotowaniu przedszkolnym mgr M. Lubańska, mgr P. Kryńska-Ożarek

PIERWSZY ETAP EDUKACYJNY

Jak radzić sobie ze złością– zajęcia grupowe mgr D. Wołek, mgr P. Wiszniewska-Chlebicka

DRUGI ETAP EDUKACYJNY

Trening grupowy dla uczennic (z klas VII-VIII) z problemem nieśmiałości  mgr D. Wołek, mgr P. Wiszniewska-Chlebicka
Trening Umiejętności Społecznych dla uczniów z ZA z klas IV – VI mgr D. Wołek, mgr M. Jedlińska
Trening Umiejętności Społecznych dla uczniów z ZA ze szkół ponadpodstawowych mgr D. Wołek, mgr M. Jedlińska
Strefa dialogu – zajęcia grupowe dla młodzieży szkół ponadpodstawowych mgr K. Strębska, mgr J. Petri
Zajęcia grupowe podnoszące kompetencje emocjonalno-społeczne prowadzone w języku ukraińskim dla uczniów z klas VIII i szkół ponadpodstawowych mgr O. Sliusarenko
 

ZAJĘCIA DLA RODZICÓW, OPIEKUNÓW, WYCHOWAWCÓW 2025/2026

 

„Jak wspierać rozwój małego dziecka w domu? ” – konsultacje i porady Wszyscy specjaliści z zespołu diagnostyczno – terapeutycznego małego dziecka
„Zbuntowany junior” – indywidualne zajęcia psychoedukacyjne, program dla rodziców dzieci w wieku 3-5 lat  mgr P. Wiszniewska-Chlebicka
„Zbuntowany junior” – indywidualne zajęcia psychoedukacyjne, program dla rodziców dzieci w wieku 6-10 lat mgr M. Motyl
„Zbuntowany nastolatek” – indywidualne zajęcia psychoedukacyjne, program dla rodziców dzieci w wieku 11-16 lat mgr D. Wołek
Sieć współpracy i samokształcenia dla szkolnych specjalistów Koordynator: mgr J. Petri, mgr A. Galas, mgr O. Sliusarenko
Sieć współpracy i samokształcenia dla przedszkolnych specjalistów Koordynator: mgr K. Strębska, P. Kryńska-Ożarek
Konsultacje dla rodziców i opiekunów w języku ukraińskim mgr O. Sliusarenko
Konsultacje i porady Wszyscy specjaliści Poradni