Procedura przyjęcia dziecka na zajęcia specjalistyczne prowadzone na terenie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Pruszkowie w roku szkolnym 2022/2023
1.Podstawą zgłoszenia dziecka na zajęcia specjalistyczne w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Pruszkowie jest diagnoza psychologiczna, pedagogiczna (w tym nauczycielska), logopedyczna lub medyczna, wskazująca na potrzebę objęcia dziecka daną formą pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
2.Osobami zgłaszającymi dzieci na zajęcia są rodzice/opiekunowie prawni dziecka.
3.Rodzice/opiekunowie prawni dziecka kontaktują się telefonicznie ze specjalistą prowadzącym zajęcia i ustalają konkretny termin spotkania na terenie poradni. Na podstawie przeprowadzonej rozmowy oraz analizy przedstawionych dokumentów specjaliści poradni dokonują kwalifikacji na zajęcia.
4.Zakwalifikowanie dziecka na zajęcia może wymagać dodatkowej konsultacji psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej lub medycznej (o czym specjalista poinformuje rodziców).
5.Specjalista przekazuje rodzicom przyjętych dzieci termin rozpoczęcia i zakończenia zajęć.
6.Dzieci, które zostały zakwalifikowane na zajęcia, ale z powodu braku miejsc nie rozpoczną zajęć we wrześniu w danym roku szkolnym, zapisywane są na listy rezerwowe i sukcesywnie, w miarę możliwości, przyjmowane w trakcie roku szkolnego. W przypadku zwolnienia się miejsca, specjalista niezwłocznie kontaktuje się z rodzicem i przekazuje informację o dostępnym terminie zajęć dla dziecka.
7.Przed rozpoczęciem zajęć rodzic/opiekun prawny podpisuje zgodę na uczestnictwo dziecka w zajęciach, pisemnie potwierdza, że został poinformowany o odpowiedzialności za bezpieczeństwo dziecka w czasie drogi na zajęcia oraz drogi powrotnej z zajęć, wyraża zgodę lub jej brak na możliwość uczestniczenia w zajęciach studentów obserwujących określony rodzaj terapii, a także zobowiązuje się do przestrzegania ustaleń i zasad obowiązujących w trakcie zajęć grupowych lub indywidualnych ( druk do podpisu przez rodzica u specjalisty prowadzącego zajęcia).
8.Zajęcia są zaplanowane na jeden semestr lub jeden rok szkolny (w zależności od charakteru terapii). Odbywają się cyklicznie. Ewentualna kontynuacja jest możliwa pod warunkiem stwierdzenia takiej konieczności przez specjalistę prowadzącego zajęcia (decyzje są podejmowane indywidualnie, po zakończeniu jednego cyklu spotkań).
9.Zapisy na zajęcia specjalistyczne prowadzimy od 1 września 2022 r. Nabór na zajęcia grupowe oraz korekcyjno-kompensacyjne trwa do 16 września 2022 r.
SZCZEGÓŁOWYCH INFORMACJI DOTYCZĄCYCH ZAPISÓW DO SPECJALISTÓW UDZIELA SEKRETARIAT PORADNI tel. 22 758 68 29 w godzinach 8.00 – 18.00
ZAJĘCIA INDYWIDUALNE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY 2022/2023
|
|
WIEK 0-3 R.Ż |
|
Terapia logopedyczna | mgr A. Karbowiak, mgr J. Tomczyk |
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE |
|
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonaln0-społeczne dla dzieci 6 letnich | mgr M. Przybyło |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne | mgr M. Motyl, mgr B. Podgórska, mgr E. Izwantowska, mgr P. Wiszniewska-Chlebicka, mgr K. Strębska |
Terapia logopedyczna | mgr A. Karbowiak, mgr J. Tomczyk |
„Matematyka na wesoło dla 6 latków” | mgr D. Sobczyńska |
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne (dla dzieci uczestniczących w zajęciach obowiązkowego przygotowania przedszkolnego) | mgr P. Kryńska-Ożarek |
Konsultacje z psychologiem dla dzieci w języku ukraińskim | mgr O. Sliusarenko |
PIERWSZY ETAP EDUKACYJNY |
|
Terapia indywidualna rozwijająca kompetencje społeczno – emocjonalne u dzieci od 7 – 10 rż | mgr M. Przybyło |
Zajęcia terapeutyczne indywidualne dla dzieci z trudnościami emocjonalnymi | mgr D. Wołek |
Terapia metodą Biofeedback | mgr A. Podrażka |
Terapia metodą Biofeedback dla dzieci z ADHD | mgr M. Żywiałkowska |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
|
mgr M. Motyl, mgr B. Podgórska, mgr E. Izwantowska, mgr M. Skulska, mgr D. Sobczyńska, mgr K. Strębska |
„Dam radę – zajęcia dla dzieci rozpoczynających edukację szkolną” | mgr E. Izwantowska |
„Matematyka na wesoło dla 7 latków” | mgr D. Sobczyńska |
Terapia logopedyczna | mgr A. Karbowiak, mgr J. Tomczyk |
Trening słuchowy | mgr D. Sobczyńska |
„Włącz emocje” zajęcia wspierające rozwój emocjonalno-społeczny | mgr P. Janeczek |
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonaln0-społeczne dla dzieci 7-10 letnich | mgr M. Przybyło |
Konsultacje z psychologiem dla dzieci w języku ukraińskim | mgr O. Sliusarenko |
DRUGI ETAP EDUKACYJNY |
|
„Terapia ręki” (zajęcia indywidualne dla uczniów ze zdiagnozowanymi trudnościami o charakterze dysgrafii | mgr M. Skulska
|
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne | mgr M. Motyl, mgr B. Podgórska, mgr E. Izwantowska, mgr M. Skulska, mgr D. Sobczyńska, mgr K. Strębska |
Zajęcia indywidualne wspierające rozwój emocjonalno – społeczny dla dzieci i młodzieży, prowadzone w modelu psychologii pozytywnej | mgr E. Iwanowska |
Zajęcia indywidualne dla dzieci i młodzieży prowadzone w nurcie TSR | mgr E. Parys, mgr A. Podrażka |
Zajęcia terapeutyczne indywidualne dla dzieci i młodzieży z trudnościami emocjonalnymi | mgr D. Wołek |
Terapia metodą Biofeedback | mgr A. Podrażka |
Terapia metodą Biofeedback dla dzieci z ADHD | mgr M. Żywiałkowska |
Terapia kognitywna metodą Instrumental Enrichment | mgr A. Bartosik, mgr M. Żywiałkowska |
„Włącz emocje” zajęcia wspierające rozwój emocjonalno-społeczny | mgr P. Janeczek |
Trening słuchowy | mgr D. Sobczyńska |
Terapia logopedyczna | mgr A. Karbowiak, mgr J. Tomczyk |
Konsultacje dla uczniów słabosłyszących, słabowidzących | mgr W. Janczara |
Konsultacje z psychologiem dla dzieci w języku ukraińskim | mgr O. Sliusarenko |
EDUKACJA PONADPODSTAWOWA |
|
Zajęcia terapeutyczne indywidualne dla młodzieży z trudnościami emocjonalnymi | mgr D. Wołek |
Zajęcia indywidualne dla młodzieży prowadzone w nurcie TSR | mgr E. Parys, mgr A. Podrażka, mgr A. Bartosik |
Zajęcia indywidualne wspierające rozwój emocjonalno – społeczny dla młodzieży, prowadzone w modelu psychologii pozytywnej | mgr E. Iwanowska |
Terapia kognitywna metodą Instrumental Enrichment | mgr A. Bartosik, mgr M. Żywiałkowska |
Terapia metodą Biofeedback | mgr A. Podrażka |
Terapia metodą Biofeedback dla dzieci z ADHD | mgr M. Żywiałkowska |
Konsultacje dla uczniów w kryzysie emocjonalnym | mgr M. Skorupińska |
Konsultacje dla uczniów słabosłyszących, słabowidzących | mgr W. Janczara |
Konsultacje z psychologiem dla dzieci w języku ukraińskim | mgr O. Sliusarenko |
ZAJĘCIA GRUPOWE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY 2022/2023
|
|
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE |
|
„Usprawniamy grafomotorykę” dla 5-6 latków | mgr M. Motyl |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w parach dla 5-6 latków | mgr E. Izwantowska |
PIERWSZY ETAP EDUKACYJNY |
|
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w parach | mgr E. Izwantowska |
„Jak radzić sobie ze złością” – zajęcia grupowe | mgr D. Wołek, mgr P. Wiszniewska-Chlebicka |
DRUGI ETAP EDUKACYJNY |
|
Zajęcia grupowe dla dzieci z klas IV-VI z trudnościami w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami | mgr E. Iwanowska, mgr A. Bartosik |
„Umiem tabliczkę mnożenia” – zajęcia grupowe dla dzieci z klas IV i V | mgr E. Iwanowska, mgr A. Bartosik |
Trening dla dzieci nieśmiałych z klas IV- VI | mgr D. Wołek, mgr P. Wiszniewska-Chlebicka |
Arteterapia dla uczniów z klas IV-VI (dla dzieci lękowych i nadwrażliwych emocjonalnie) | mgr M. Skorupińska |
Trening Umiejętności Społecznych dla uczniów z ZA z klas IV – VI | mgr D. Wołek, mgr M. Jedlińska |
Trening Umiejętności Społecznych dla uczniów z ZA z klas VII – VIII | mgr D. Wołek, mgr M. Jedlińska |
Zajęcia grupowe podnoszące kompetencje emocjonalno-społecze prowadzone w języku ukraińskim dla uczniów z klas VI-VIII | mgr O. Sliusarenko |
ZAJĘCIA DLA RODZICÓW, OPIEKUNÓW, WYCHOWAWCÓW 2022/2023
|
|
Konsultacje dla rodziców, opiekunów, wychowawców i nauczycieli dzieci i młodzieży słabosłyszących, słabowidzących | mgr. W. Janczara |
„Jak wspierać rozwój małego dziecka w domu? ” – konsultacje i porady | Wszyscy specjaliści z zespołu diagnostyczno – terapeutycznego małego dziecka |
„Zbuntowany junior” – indywidualne zajęcia psychoedukacyjne | mgr M. Motyl, mgr P. Wiszniewska-Chlebicka |
„Zbuntowany nastolatek” – indywidualne zajęcia psychoedukacyjne | mgr D. Wołek |
Sieć współpracy i samokształcenia dla szkolnych specjalistów | Koordynator: mgr A. Galas |
Sieć współpracy i samokształcenia dla przedszkolnych specjalistów | Koordynator: mgr M. Przybyło |
Konsultacje dla rodziców i opiekunów w języku ukraińskim | mgr O. Sliusarenko |
Konsultacje i porady | Wszyscy specjaliści Poradni |